Warning: include(): open_basedir restriction in effect. File(/home/harrypotter/coduri/sesiune.php) is not within the allowed path(s): (/home/r42147educ:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp) in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/rechini_mediterana.php on line 2

Warning: include(/home/harrypotter/coduri/sesiune.php): failed to open stream: Operation not permitted in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/rechini_mediterana.php on line 2

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/sesiune.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/rechini_mediterana.php on line 2
Rechinii din Marea Mediterana
Warning: include(): open_basedir restriction in effect. File(/home/harrypotter/coduri/header.php) is not within the allowed path(s): (/home/r42147educ:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp) in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/rechini_mediterana.php on line 10

Warning: include(/home/harrypotter/coduri/header.php): failed to open stream: Operation not permitted in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/rechini_mediterana.php on line 10

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/header.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/rechini_mediterana.php on line 10

Rechinii din Marea Mediterana
de Anacreata

Marea mediterana este un habitat important pentru pestii elasmobranhi-rechini, vulpi de mare,pisici de mare. Se cunosc 89 de specii de astfel de pesti, locuirori ai acestei mari, dar, ca si in cazul multor alte ecosisteme de pe Terra, mediul si vietuitoarele Marii Mediterane sunt in declin, acesta fiind prima regiune inclusa in U.N.E.P. (Unuted Nations Enviriment Program), inca din 1974.

In randurile ce urmeaza, veti afla cateva curiozitati despre stapanii Marii Mediterane.

Paana in prezent ,in Marea Mediterana au fost indentificate 45 de specii de rechini, printre care rechinii-caine (Squaliformes), rechinii-inger (Squatiniformes), rechinii-macrou (Lamniformes), rechinii cu sase fante branhiale (Hexanchiformes) sau Carchariniformes.

Mare dar pasnic
Rechinul-elefant (Cetorhinus maximus)- numait si rechinul-balena- este o specie pasnica, hranindu-se cu plancton (vietuitoarele microscopice din masa apei), si atinge 10 m lungime.

Majoritatea celorlalte specii intalnite in Marea Mediterana nu depasesc trei metri in lungime.

Exista rechini periculosi pentru om?
Dintre cele 14 specii de rechini cu comportament agresiv care traiesc in Marea Mediterana, doar Carchardin carcharias ( marele rechin alb) este autorul unor atacuri asupre omului , chiar mortale... .

In general ,se considera ca reprezinta un pericol pentru om acei rechini care sunt carnivori , ating dimensiuni mari si "viziteaza" uneori zonele marine costiere, incaalzite de razele Soarelui. Insa studiile privind comportamentul rechinilor au arata ca, in majoritetea lor , cazurile de agresivitate apar accidental, nefiind legate de nevoia de hrana a acestor pesti.

Rechini au miros?
Simtul mirosului la rechini este foarte bine dezvoltat, fiind recunoscuta capacitatea lor intre a detecta cantitati infime de sange, de la distante de sute de metri fata de sursa. Rechinii "descopera" chiar si concentratii mai mici de 1:1.000.000.000 ale anumitor substante organice, cum ar fi anumiti aminoacizi.
Warning: include(): open_basedir restriction in effect. File(/home/harrypotter/coduri/footer.php) is not within the allowed path(s): (/home/r42147educ:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp) in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/rechini_mediterana.php on line 57