Warning: include(): open_basedir restriction in effect. File(/home/harrypotter/coduri/sesiune.php) is not within the allowed path(s): (/home/r42147educ:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp) in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/omul.php on line 2

Warning: include(/home/harrypotter/coduri/sesiune.php): failed to open stream: Operation not permitted in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/omul.php on line 2

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/sesiune.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/omul.php on line 2
Omul preistoric
Warning: include(): open_basedir restriction in effect. File(/home/harrypotter/coduri/header.php) is not within the allowed path(s): (/home/r42147educ:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp) in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/omul.php on line 10

Warning: include(/home/harrypotter/coduri/header.php): failed to open stream: Operation not permitted in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/omul.php on line 10

Warning: include(): Failed opening '/home/harrypotter/coduri/header.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/omul.php on line 10

Omul preistoric
de Crazyangel

In urma cu aproximativ 220 de mililoane de ani, pe pamant au aparut primele mamifere. Acestea au evoluat din reptile si erau extrem de mici hranindu-se cu insecte.

In urma cu aproximativ 35 milioane de ani, antropoidele eu evoluat in doua grupe distinctive. Platyrrhienii au devenit maimutele din lumea noua, cu 36 de dinti si o coada lunga cu care se puteau agata de crengile arborilor. Acestea au devenit maimutele, omul preistoric si mai apoi omul din Lumea Veche.

Dupa o lunga perioada obscura dam abia de urma omului, sub forma unor urme de pasii cu o vechime de 3,6 milioane de ani.

Acestea au fost descoperite in 1976, la Laetoli, in Tanzania, de Mary Leakey. Urmele de pasii s-au pastrat in cenusa vulcanica si provin de la trei indivizi diferiti: doi adulti si un copil.

Dintr-o perioada putin mai tarzie, cu 3.6- 3 milioane de ani in urma, provine cea mai buna dovada fosila preistorica a liniei care avea sa evolueze in om. Acesta este Lucy scheletul unei femei tinere, descoperitin 1974, in Etiopia. Lucy era destul de scunda, avand o inaltime putin peste unmetru iar craniu si dintii asemanatorii cu cei ai maimutelor. Forma articulatiilor si a legaturilor sale musculoase sunt adaptate la fel de mult pentru viata arboricole cat si pentru cea terestra. Ea se deplaseaza in pozitie verticala.Aceasta specie este numita astazi Australopitbecus afarensis-Austalopitbecus.
Warning: include(): open_basedir restriction in effect. File(/home/harrypotter/coduri/footer.php) is not within the allowed path(s): (/home/r42147educ:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp) in /home/r42147educ/public_html/biblioteca/biologie/omul.php on line 38